POLITYKA PRYWATNOŚCI

Polityka prywatności i wykorzystania plików cookies
(zwana dalej: „Polityką”)

Prosimy o zapoznanie się z niniejszą Polityką w celu zrozumienia naszych działań dotyczących Twoich danych osobowych i sposobu ich przetwarzania. Korzystając ze strony internetowej pod nazwą: „EKOLIDERKI – wzmocnienie procesu sprawiedliwej transformacji Śląska, wyrażasz zgodę na postanowienia zawarte w niniejszej Polityce.

Administratorem i właścicielem strony internetowej dostępnej pod adresem: https://www.ekoliderki.pl/ jest Instytut ADN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie przy ul. Grzybowskiej 56, 00-844 Warszawa.

I. Zakres niniejszej Polityki

Instytut ADN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. przykłada dużą wagę do ochrony Twojej prywatności. Pragniemy zapewnić, że traktujemy Twoje dane ze starannością i uwzględnieniem zobowiązań wynikających z obowiązujących przepisów dotyczących ochrony danych osobowych.

Niniejsza polityka opisuje rodzaje danych, jakie możemy od Ciebie zbierać lub jakie możesz przekazywać nam oraz zasady ich zbierania, wykorzystywania, przetwarzania, ujawniania i ochrony.

Niniejsza Polityka obejmuje zarówno nasze procedury online, jak i offline dotyczące gromadzenia danych.
Polityka obowiązuje wszystkich osoby odwiedzające stronę pod nazwą: „Ekoliderki – wzmocnienie procesu sprawiedliwej transformacji Śląska”.

Prosimy o zapoznanie się z treścią niniejszej Polityki, a także z zasadami, które mogą obowiązywać w przypadku korzystania ze strony. Niniejsza Polityka może ulegać zmianom, zatem prosimy regularnie odwiedzać naszą stronę internetową.
Na stronie mogą znajdować się linki do stron internetowych innych podmiotów. Podmioty te mogą mieć własną politykę prywatności, z którą należy się zapoznać. Nie ponosimy odpowiedzialności za praktyki dotyczące prywatności stron trzecich.
Niezależnie od postanowień niniejszej Polityki, w niektórych sytuacjach możemy wystąpić o Twoją wyraźną i dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych, jeżeli zgoda taka jest wymagana na mocy prawa.

II. Definicje

Administrator strony – podmiot odpowiedzialny za funkcjonowanie strony internetowej i treści na niej zamieszczane. Administratorem strony jest Instytut ADN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k.;
Współadmistratorzy danych osobowych – podmioty wspólnie administrujący danymi w ramach Projektu „EKOLIDERKI – wzmocnienie procesu sprawiedliwej transformacji Śląska”, którzy wspólnie ustalają cele i sposoby przetwarzania danych. Współadministratorami danych osobowych osób biorących udział w rekrutacji oraz uczestników projektu zgodnie z art. 26 RODO są:
a. Regionalna Izba Przemysłowo – Handlowa w Gliwicach, z siedzibą w Gliwicach (kod pocztowy: 44-100), przy ul. Zwycięstwa 36 – Współadministrator 1;
b. Instytut ADN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k., z siedzibą w Warszawie (kod pocztowy: 00 – 844), przy ul. Grzybowskiej 56 – Współadministrator 2.
Użytkownik – każdy podmiot przebywający na stronie i korzystający z niej;
Strona – witryna internetowa dostępna pod adresem: https://www.ekoliderki.pl/;
RODO – oznacza Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady EU 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych).

III. Przetwarzanie danych osobowych

Korzystając ze strony, w tym kontaktując się z Nami możesz przekazywać nam swoje dane osobowe.
Poniżej przekazujemy informacji dotyczące przetwarzania danych osobowych dla osób kontaktujących się z Nami i korzystającymi ze strony projektu.
Szczegółowe zasady przetwarzania danych osób biorących udział w rekrutacji w ramach Projektu oraz zakwalifikowanych do Projektu zawarte zostały Klauzulach informacyjnych, które przekazywane są na etapie zbierania danych oraz na końcu niniejszej Polityki.

1. DANE WSPÓŁADMINISTRATORÓW DANYCH OSOBOWYCH
Współadmistratorzy danych osobowych – podmioty wspólnie administrujący danymi w ramach Projektu „„EKOLIDERKI – wzmocnienie procesu sprawiedliwej transformacji Śląska””, którzy wspólnie ustalają cele i sposoby przetwarzania danych. Współadministratorami danych osobowych osób rekrutujących oraz uczestników projektu zgodnie z art. 26 RODO są:
a. Regionalna Izba Przemysłowo – Handlowa w Gliwicach, z siedzibą w Gliwicach (kod pocztowy: 44-100), przy ul. Zwycięstwa 36 – Współadministrator 1;
b. Instytut ADN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k., z siedzibą w Warszawie (kod pocztowy: 00 – 844), przy ul. Grzybowskiej 56 – Współadministrator 2.

2. INSPEKTOR OCHRONY DANYCH
Współadministratorzy zgodnie z art. 26 ust. 1 RODO wyznaczają punkt kontaktowy, dla osób, których dane dotyczą, gdzie można się zwracać z każdą sprawą związaną z przetwarzaniem danych osobowych przez Współadministratorów.
Rolę punktu kontaktowego pełni Regionalna Izba Przemysłowo – Handlowa w Gliwicach. Kontakt z punktem kontaktowym dla podmiotów danych jest możliwy pod adresem e-mail: sekretariat@riph.com.pl.

3. ODBIORCY DANYCH OSÓB KONTAKTUJĄCYCH SIĘ Z NAMI
Odbiorcami danych osobowych mogą być:
a) osoby upoważnione przez Współadministratorów – pracownicy oraz współpracownicy;
b) podmioty, którym Współadministratorzy powierzyli przetwarzanie danych osobowych (podmioty przetwarzające) na podstawie zawartych umów;
c) podmioty, którym Współadministratorzy zobligowani będą udostępnić dane na podstawie przepisów prawa.

4. PRZEKAZYWANIE DANYCH DO PAŃSTWA TRZECIEGO LUB ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ
Przetwarzane dane osobowe nie są przekazane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej w ramach świadczonych usług i korzystania ze strony pod nazwą: „EKOLIDERKI.PL”.

5. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
Dane osobowe będą przetwarzane przez Współadministratorów w związku z kontaktem do czasu załatwienia sprawy, udzielania odpowiedzi na otrzymane zapytanie, a następnie przez okres archiwizacji tj. okres do zakończenia realizacji Projektu.

6. PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ:
a) Prawo dostępu do treści swoich danych osobowych (art. 15 „RODO”);
b) Prawo do sprostowania nieprawidłowych i uzupełnienia brakujących danych (art. 16 „RODO”);
c) Prawo żądania usunięcia danych – tzw. „prawo do bycia zapomnianym” (art. 17 „RODO”), w przypadku gdy:
• dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
• osoba, której dane dotyczą, cofnęła zgodę, na której opiera się przetwarzanie i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania,
• osoba, której dane dotyczą, wnosi sprzeciw wobec przetwarzania,
• dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem,
• dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego.
d) Prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 „RODO”) w przypadku gdy:
• osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych,
• przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania,
• Administrator nie potrzebuje już danych osobowych dla swoich celów, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
• osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą.
e) Prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 „RODO”), co oznacza, iż niezależnie od praw wymienionych w niniejszym dokumencie osoba, której dane dotyczą może w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych przez Administratora w oparciu o prawnie uzasadniony interes Administratora, w tym na potrzeby marketingu bezpośredniego. Sprzeciw jest dla Administratora wiążący, chyba że Administrator wykaże istnienie ważnych, prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą lub istnienie podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
f) Prawo żądania przeniesienia danych przetwarzanych w sposób zautomatyzowany, gdy są one przetwarzane przez Administratora na podstawie zgody lub umowy (art. 20 „RODO”), co oznacza, iż osoba, której dane dotyczą prawo żądać, by dane osobowe zostały przesłane przez Administratora bezpośrednio innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe;
g )Prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie wydanej uprzednio zgody na przetwarzanie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) „RODO”.

7. SKARGA DO ORGANU NADZORCZEGO
Jeżeli osoba, której dane dotyczą uzna, że przetwarzanie danych osobowych odbywa się z naruszeniem przepisów „RODO”, przysługuje jej prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym obecnie jest Prezes Urzędu Ochrony Danych.

8.DOBROWOLNOŚĆ PODANIA DANYCH
Podanie danych osobowych w przypadku kontaktu, przesłania zapytania w celu uzyskania informacji jest dobrowolne, jednakże w niektórych sytuacjach może być niezbędne dla udzielania właściwej odpowiedzi lub odpowiedniego rozpatrzenia sprawy.

IV. Bezpieczeństwo danych

Dane Użytkownika są przechowywane i chronione z należytą starannością, zgodnie z wdrożonymi procedurami wewnętrznymi Administratora. Administrator przetwarza informacje o Użytkowniku przy użyciu odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych spełniających wymagania przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności przepisów o ochronie danych osobowych. Środki te mają na celu przede wszystkim zabezpieczenie danych osobowych Użytkowników przed dostępem osób nieupoważnionych. W szczególności, dostęp do danych osobowych Użytkowników mają jedynie osoby upoważnione, które są zobowiązane do zachowania tych danych w tajemnicy.
Użytkownik powinien jednocześnie dochować staranności w zabezpieczeniu swoich danych osobowych przekazywanych w ramach sieci Internet, w szczególności nie ujawniać swoich danych logowania osobom trzecim, stosować zabezpieczenia antywirusowe oraz aktualizować oprogramowanie.

V.Prawa autorskie

Wszystkie treści umieszczone na Stronie stanowią przedmiot praw autorskich Administratora (np. zdjęcia, teksty, video) i podlegają ochronie na mocy przepisów prawa. Administrator nie wyraża zgody na kopiowanie tychże treści w całości lub części bez jego wyraźnej, uprzedniej zgody.
Treści umieszczone na Stronie są aktualne na dzień ich zamieszczenia, chyba że wskazano inaczej

VI.Korzystanie z plików COOKIES

Podobnie jak większość stron internetowych, strona pod nazwą: „EKOLIDERKI.PL” korzysta z tzw. technologii śledzących, czyli plików cookies (“ciasteczek”).
Strona nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
1. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika strony i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
2. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Strony pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest Administrator Strony.
3. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
a) dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
b) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
c) utrzymanie sesji Użytkownika (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie ponownie wpisywać loginu i hasła.
4. W ramach Strony stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
5. W ramach Strony pod adresem: https://www.ekoliderki.pl/ stosowane są następujące rodzaje plików cookies:

Nazwa CookieRodzajCel zapisania
introtrwały Informacja o preferencjach użytkownika dotyczących wyświetlania/  nie wyświetlania intro na stronie www.
CMSsesyjny Przechowuje identyfikator sesji.
langtrwały Wersja językowa strony.
kontenerIdBlokutrwały Informacja związana z jednorazowym wyświetleniem banneru  popup.

6. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
7. Administrator Strony informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na Stronie.
8. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest pod adresem www.wszystkoociasteczkach.pl lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.

VII.Aktualizacje naszej Polityki

Treść niniejszej Polityki w każdym czasie może ulec zmianie, o czym będziemy na bieżąco informować.

Klauzula informacyjna Współadministratorów Danych Osobowych
w ramach projektu „„EKOLIDERKI’’- wzmocnienie procesu sprawiedliwej transformacji Śląska”

Klauzula przeznaczona jest dla Uczestników Projektu

Zgodnie z wymaganiami art. 13 ust. 1 i 2 lub 14 ust. 1 i 2 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) uprzejmie informujemy:

1) Współadministratorami danych osobowych zgodnie z art. 26 RODO są:
a. Regionalna Izba Przemysłowo – Handlowa w Gliwicach, z siedzibą w Gliwicach (kod pocztowy: 44-100), przy ul. Zwycięstwa 36 – Współadministrator 1;
b. Instytut ADN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k., z siedzibą w Warszawie (kod pocztowy: 00 – 844), przy ul. Grzybowskiej 56 – Współadministrator 2.

2) Współadministratorzy danych wspólnie realizują Projekt „„EKOLIDERKI’’- wzmocnienie procesu sprawiedliwej transformacji Śląska”, w tym wspólnie przetwarzają dane osób biorących udział w rekrutacji do Projektu, a następnie zakwalifikowanych do Projektu. W związku z tym podmioty te, w celu wykonania obowiązku nałożonego na współadministratorów, zawarły umowę o współadministrowaniu danymi osobowymi zgodnie z art. 26 RODO, w której wspólnie i w porozumieniu uzgodniły odpowiednie role oraz zakresy odpowiedzialności za wypełnianie poszczególnych obowiązków w zakresie ochrony i przetwarzania danych w ramach Projektu.

3) Współadministratorzy będą przetwarzać Pani/Pana dane w następujących celach:
a) przeprowadzenia rekrutacji w ramach prowadzonego projektu zgodnie
z jego Regulaminem (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
b) przeprowadzenia oceny spełniania wymagań kwalifikacyjnych na podstawie przepisów prawa (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c „RODO”, art. 9 ust. 2 lit. g RODO);
c) w przypadku osób, pozytywnie zrekrutowanych do projektu, dane będą przetwarzane w celu udzielania wsparcia, monitorowania, sprawozdawczości, komunikacji, publikacji, ewaluacji, zarządzania finansowego, weryfikacji i audytów oraz do celów określania kwalifikowalności uczestników na podstawie przepisów prawa (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
przepisy prawa, o których mowa w punktach b) i c):
• Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2021/1060 z 24 czerwca 2021 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Funduszu Spójności, Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji i Europejskiego Funduszu Morskiego, Rybackiego i Akwakultury, a także przepisy finansowe na potrzeby tych funduszy oraz na potrzeby Funduszu Azylu, Migracji i Integracji, Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Instrumentu Wsparcia Finansowego na rzecz Zarządzania Granicami i Polityki Wizowej;
• Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1057 z dnia 24 czerwca 2021 r. ustanawiające Europejski Fundusz Społeczny Plus (EFS+) oraz uchylające rozporządzenie (UE) nr 1296/2013 (Dz.U.UE.L.2021.231.21);
• Ustawa z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027 (Dz.U. 2022 poz. 1079);
• Ustawa z 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. 2022 poz. 1079);
• Ustawa z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. 2009 nr 157 poz. 1241).
d) bieżącego kontaktu związanego z realizacją projektu (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
e )wewnętrznych celów administracyjnych – prowadzenia statystyk, raportowania (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

4) Kategorie danych
W ramach projektu będą przetwarzane dane określone w dokumentacji Projektowej tj. Formularzu zgłoszeniowym uczestnika.

5) Źródło danych
Współadministratorzy będą gromadzili dane bezpośrednio od Uczestnika Projektu.

6) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych w związku z realizacją celów wskazanych w punkcie 3 mogą być:
a) Personel Współadministratorów;
b) podmioty, którym Współadministratorzy powierzyli przetwarzanie danych osobowych (podmioty przetwarzające) w szczególności: podmioty świadczące usługi związane z realizacją i obsługą Projektu na podstawie zawartych umów;
c) podmioty, którym Współadministratorzy zobowiązani są udostępniać dane na podstawie przepisów prawa np. uprawnione organy państwa, organy ścigania;
d) Instytucja Zarządzająca w ramach projektu tj. Województwem Śląskim reprezentowanym przez Zarząd Województwa Śląskiego jako odrębny Administrator, który otrzymuje dane osobowe uczestników na podstawie przepisów prawa.

7) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

8) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Współadministratorów w okresie niezbędnym do realizacji celów wskazanych w punkcie 3 tj.: w związku z procesem rekrutacji, do czasu zakończenia procesu rekrutacji, po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa dla celów archiwizacyjnych i rozliczenia funduszy w ramach Projektu. W przypadku osób zakwalifikowanych do projektu przez okres trwania projektu, a następnie przez czas niezbędny do rozliczenia środków finansowych w ramach prowadzonego projektu.

9) Przysługują Pani/Panu następujące prawa:
a) prawo dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 RODO;
b) prawo do sprostowania danych, na podstawie art. 16 RODO;
c) prawo do usunięcia danych, na podstawie art. 17 RODO;
d) prawo do ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO;
e) prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 RODO;
f) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, na podstawie art. 21 RODO;
g) prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie wydanej uprzednio zgody na przetwarzanie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.

10) Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – o ile uzna Pan/Pani, że przetwarzanie danych osobowych odbywa się z naruszeniem przepisów RODO.

11) Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest niezbędne do rozpatrzenia zgłoszenia do udziału w projekcie, a następnie do udziału w projekcie.
Współadministratorzy zgodnie z art. 26 ust. 1 RODO wyznaczają punkt kontaktowy, dla osób, których dane dotyczą, gdzie można się zwracać z każdą sprawą związaną z przetwarzaniem danych osobowych przez Współadministratorów. Zadania punktu kontaktowego realizuje Regionalna Izba Przemysłowo – Handlowa w Gliwicach. Kontakt z punktem kontaktowym dla podmiotów danych jest możliwy pod adresem sekretariat@riph.com.pl. Niezależnie od powyższego Uczestnik może dochodzić swoich praw wynikających z RODO zgodnie z art. 26 ust. 3 RODO wobec któregokolwiek ze Współadministratorów wspólnie odpowiedzialnych za czynność przetwarzania danych osobowych objętą współadministrowaniem, tj. wobec któregokolwiek z podmiotów wymienionych w pkt 1 niniejszej informacji.

Klauzula informacyjna Współadministratorów Danych Osobowych w ramach projektu „„EKOLIDERKI’’- wzmocnienie procesu sprawiedliwej transformacji Śląska”

Klauzula przeznaczona jest dla osób Oferentów i Wykonawców w Projekcie

Zgodnie z wymaganiami art. 13 lub 14 ust. 1 i 2 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) uprzejmie informujemy:

1)Współadministratorami danych osobowych zgodnie z art. 26 RODO są:
a. Regionalna Izba Przemysłowo – Handlowa w Gliwicach, z siedzibą w Gliwicach (kod pocztowy: 44-100), przy ul. Zwycięstwa 36 – Współadministrator 1;
b. Instytut ADN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k., z siedzibą w Warszawie (kod pocztowy: 00 – 844), przy ul. Grzybowskiej 56 – Współadministrator 2.

2) Współadministratorzy danych wspólnie realizują Projekt „„EKOLIDERKI’’- wzmocnienie procesu sprawiedliwej transformacji Śląska”. W związku z tym podmioty te, w celu wykonania obowiązku nałożonego na Współadministratorów, zawarły umowę o współadministrowaniu danymi osobowymi zgodnie z art. 26 RODO, w której wspólnie i w porozumieniu uzgodniły odpowiednie role oraz zakresy odpowiedzialności za wypełnianie poszczególnych obowiązków w zakresie ochrony i przetwarzania danych.

3) Współadministratorzy będą przetwarzać Pani/Pana dane w następujących celach:
a) na etapie szacowania wartości zlecanych usług i zbierania ofert:
i. w celu przeprowadzenia szacowania wartości zlecanych usług, na potrzeby przygotowania zapytania ofertowego (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
ii.w celu zebrania i rozpatrzenia ofert, a następnie wyłonienia Wykonawcy, z którym zostanie zawarta umowa (w przypadku osób fizycznych podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO, w przypadku Wykonawców będących podmiotami prawa podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
b) zawarcia i realizacji umowy z Wykonawcą (w przypadku osób fizycznych podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO, w przypadku Wykonawców będących podmiotami prawa podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
c) prowadzenia rozliczeń, w tym przechowywania dowodów księgowych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z przepisami księgowo-podatkowymi);
d) bieżącego kontaktu związanego z realizacją zawartej umowy (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
e) obrony przed roszczeniami lub w celu dochodzenia roszczeń przez Współadministratorów co stanowi uzasadniony interes (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
f) wewnętrznych celów administracyjnych – prowadzenia statystyk, raportowania (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

4) Kategorie danych
W ramach projektu będą przetwarzane dane identyfikujące, dane adresowe oraz dane kontaktowe.

5) Źródło danych
Współadministratorzy będą gromadzili dane bezpośrednio od osób, których dane dotyczą w przypadku ofert składanych przez osoby fizyczne. W przypadku osób prawnych, dane reprezentantów, osób wskazanych do realizacji będą gromadzone od osoby prawnej. Dodatkowo Współadministratorzy mogą gromadzić dane z ogólnodostępnych źródeł w szczególności rejestrów takich jak: KRS, CEiDG.

6) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych w związku z realizacją celów wskazanych w punkcie 3 mogą być:
a)Personel Współadministratorów;
b)podmioty, którym Współadministratorzy powierzyli przetwarzanie danych osobowych (podmioty przetwarzające) w szczególności: Partnerzy, podmioty świadczące usługi związane z realizacją i obsługą Projektu na podstawie zawartych umów;
c)podmioty, którym Współadministratorzy zobowiązani są udostępniać dane na podstawie przepisów prawa np. uprawnione organy państwa, organy ścigania;
d)Instytucja Zarządzająca w ramach projektu tj. Województwem Śląskim reprezentowanym przez Zarząd Województwa Śląskiego jako odrębny Administrator, który otrzymuje dane osobowe uczestników na podstawie przepisów prawa.

7) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

8) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Współadministratorów w okresie niezbędnym do realizacji celów wskazanych w punkcie 3 tj.: w związku z procesem ofertowym, do czasu zakończenia procesu, po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa dla celów archiwizacyjnych i rozliczenia funduszy w ramach Projektu. W przypadku zawarcia umowy przez czas jej realizacji, a następnie przez okres wymagany przepisami prawa księgowego – podatkowymi oraz rozliczenia funduszy w ramach Projektu).

9) Przysługują Pani/Panu następujące prawa:
a) prawo dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 RODO;
b) prawo do sprostowania danych, na podstawie art. 16 RODO;
c) prawo do usunięcia danych, na podstawie art. 17 RODO;
d) prawo do ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO;
e) prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 RODO;
f) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, na podstawie art. 21 RODO;
g) prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu
na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie wydanej uprzednio zgody na przetwarzanie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO.

10) Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – o ile uzna Pan/Pani, że przetwarzanie danych osobowych odbywa się z naruszeniem przepisów RODO.

11) Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest niezbędne do złożenia oferty, a następnie zawarcia Umowy.
Współadministratorzy zgodnie z art. 26 ust. 1 RODO wyznaczają punkt kontaktowy, dla osób, których dane dotyczą, gdzie można się zwracać z każdą sprawą związaną z przetwarzaniem danych osobowych przez Współadministratorów. Zadania punktu kontaktowego realizuje Regionalna Izba Przemysłowo-Handlowa w Gliwicach. Kontakt z punktem kontaktowym dla podmiotów danych jest możliwy pod adresem: XXX. Niezależnie od powyższego osoba, której dane dotyczą może dochodzić swoich praw wynikających z RODO zgodnie z art. 26 ust. 3 RODO wobec któregokolwiek ze Współadministratorów wspólnie odpowiedzialnych za czynność przetwarzania danych osobowych objętą współadministrowaniem, tj. wobec któregokolwiek z podmiotów wymienionych w pkt 1 niniejszej informacji.


Chcesz przystąpić do projektu, zostaw swoje dane – skontaktujemy się z Tobą!